zondag 17 februari 2019

Ben de Zon die je wil zijn....

Welkom bij een nieuwe update op mijn blog:

😎 de eerste lentezon is in de lucht, dit stemt iedereen weer positiever en mensen gaan naar buiten

...dat doet me denken aan de gesprekken die ik met mn beste kameraad had. Ik zat nog veel binnen, en binnen in mijn hoofd (niet vrij buiten en dus gewoon doen). Plannen maken wat ik denk dat nodig is om te veranderen, stilstaan is geen groei. Misschien herkenbaar voor sommige...

De vragen en  feedback van m'n kameraad waren spot on. Schijnbaar zei ik dat ik iets wilde bereiken......zijn antwoord "welke lat, er is helemaal geen lat". En als ik zei dat ik het deed om iets bij te dragen, vroeg hij "Waarom, en nog eens waarom etc."

Tja, toen zag ik wel weer dat oude patronen van "moeten" slinks via de achterdeur ook binnekwamen.

Ofwel; Je hoeft helemaal niets in je leven, alleen leven. We leggen onszelf en onze omgeving van alles op, verwachtingen aan jezelf of wat zeker niet werkt de vele verwachtingen naar anderen, hoe zij moeten zijn zoals jij denkt: STOP IT !!

Leef, en doe dat met waardering. Leg die lat af en toe gewoon weer eens op de grond. En zie wat voor moois je al hebt en waar je plezier aan beleeft en nog meer van wil....zet daar je gedachten op !

....tja dat is het eigelijk ook wel.

Wil ik nog wat toevoegen over wil - 4 -free zelf. 
(Het zijn ook alleen gedachten(spinsels) en daardoor leven ze nu alleen in mijn creatie, dus ontleen er geen waarheid aan aub.)

Wil -  4 - free, staat voor vrijheid, staat ook voor achterstevoren 'vrij van wil' ...want hoe vrij is onze vrije wil, uit de neuro-wetenschap blijkt dat het meeste al voorgeprogrammeerd is en je hoofd er alleen nog 'ik' bij zet ...dat heb 'ik' gedaan.

De 4 zijn voor mij ook een spectrum aan opties:
Wat ik denk dat belangrijk is:

Communicatie&Psychologie (inzicht), Beweging, Voeding en Energie

dat zijn wel de richtingen waar ik naar wil verwijzen.

En ze staan ook voor de 4 I's:

Inzicht, Inspiratie, In het nu en Ik niet meer terwijl je wel echt bij jezelf blijft....

Binnekort meer, graag geef ik jullie ook de inzichten die jullie nodig hebben. Neem dan contact op. Ik zoek ondertussen zelf welke vormen van verbinding maken, voor mij werken.....

NamastΓ© πŸ™πŸ’πŸ’«






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 ...even stil geweest, was tijd om toch even deze mooie docu te delen van dr Gabor MatΓ©:  https://www.wisdomoftrauma.online/optin/ πŸ’žπŸ™